Beetje thuis (4.11.2008)

Vandaag ga ik naar Drenthe. Vandaag kom ik thuis. Want ik geef het eerlijk toe: ik blijf een verdwaalde Drent in Friesland. En dat is prima. Friesland is heerlijk. Maar Drenthe ... daar reed ik vandaag naar toe voor mijn werk in Emmen. Onderweg ernaartoe rijd ik langs mijn geboortedorp Zuidwolde en zwaai naar het dorp en mijn ouder, broers en zus. Weer wat later kom ik langs het dorp Sleen en ik zwaai weer. Gezien mijn achternaam moeten daar in het verre verleden mijn wortels namelijk liggen. Elke keer neem ik me voor het dorp eens te bezoeken. Volgende keer. De ontvangst in Emmen is hartelijk en gastvrij. Mijn opdrachtgever blijkt uit Barger Compascum te komen en heeft erg veel weg van ... Daniël Lohues. Mijn dag kan niet meer stuk en dat ging die ook niet meer. Op de terugreis naar huis eet ik even bij mijn ouders en later op de avond passeer ik de Friese grens. Ik kan er weer helemaal tegen. Wat is Friesland óók mooi. Vooral na een dagje Drenthe. Fryslan boppe !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten