Lieve brieven uit Koreaans graf (29.03.2009)

Uit NRC next:
In een zeer goed bewaard gebleven adellijk graf uit 1586 in de Zuid-Koreaanse stad Andong is een groot aantal brieven gevonden. Uit de brieven, die van grote historische waarde zijn, spreekt veel liefde voor de dode, Eung Tae, die op 31-jarige leeftijd overleed. Op Eung Tae's borst lag een brief van zijn vrouw: 'Je hebt altijd gezegd dat wij samen zouden blijven leven om op dezelfde dag te sterven. Waarom ben je nu alleen naar de hemel gegaan? Waarom ging je alleen en liet je mij en ons kind achter? Als we 's nachts samen sliepen zei ik altijd tegen jou: liefste, zouden andere paren van elkaar houden zoals wij? Zouden ze elkaar liefhebben als wij? [...]. Mijn liefde voor jou is onvergetelijk in deze wereld. En mijn verdriet, het is zonder einde. [...] Lees alsjeblieft mijn brief en geef mij antwoord in de mijn droom. [...].

Lees de hele brief

Geen opmerkingen:

Een reactie posten