Golfless (16 aug 2009)

Ook van deze golfles heb ik weer even een mindmapje gemaakt om al het geleerde goed te onthouden. De conclusie van deze eerste les is: less ! Less is more. En dan gaat het om kracht. Met veel kracht slaan. Wat is golf een prachtige spiegel van het karakter. Van mijn karakter. En het karakter van de gemiddelde mens. Want volgens mijn trainer Tineke slaat 90% te hard. Is het onze calvinistische (in)slag?
Verder laat Tineke me ook less ballen slaan. Tussen elke slag doe ik een oefenslag dus een slag zonder bal. Pas als ik de grond raak, mag ik een bal slaan. Na deze les met less slagen en less ballen was er ... more voldoening. Deze less ga ik morgen ook in mijn werk toepassen, wat zeg ik: in mijn leven !
Voortaan geen golfles meer want ik noem het voortaan: golfless. En ik heb nog 9 golfleSSSen (tja nu wordt het lastig) te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten