Marit Mag Ik Het Ruilen Van Der Sleen (2 okt 2009)

Dit is vanaf vandaag mijn nieuwe naam. Ik ben jarig en heb al bij het ontbijt deze nieuwe naam gescoord vanwege mijn reactie op een kado: leuk ... en mag ik het ruilen? Ik zeg dit wel vaker en ik kreeg van mijn man deze nieuwe naam. Kon ik wel om lachen. Mijn ouders kwamen voor de koffie met een kado. Mijn moeder riep voordat ik het kon uitpakken al dat ik het mocht ruilen als ik het niet mooi vond. En ik vond het inderdaad niet mooi. Maar dat zeggen bleek toch niet de bedoeling. En al helemaal niet van de diplomatieke en aardige Weegschaal die ik vaak ben. En ik deed het wel. Mijn ouders waren geschokt en het kado moest gelijk uit de kamer verdwijnen. Ik vertelde over mijn nieuwe naam en toen kon er weer een klein lachje af en mocht het kado blijven staan. Naast dit minder diplomatieke gedrag doe ik mijn sterrebeeld Weegschaal verder veel eer aan met mijn ruilgedrag. Ook dingen die ik voor mezelf koop moeten vaak geruild want heb ik wel het juiste gekozen? Wikkerdewik, dat ben ik. Gelukkig vaak alleen met onbelangrijke zaken. Met wezenlijke dingen heb ik dat niet. Vandaag kreeg ik een nieuwe naam. En die is helemaal goed en hoeft niet geruild.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten