Hoe een konijn een vogel vangt


De golfsport is extra leuk voor een vogelaar als ik. Zo heb ik in het najaar van dichtbij een winterkoninkje gezien op het terras van de kantine, o nee pardon dat zeg je niet, je zegt clubhuis. Dat is golftaal. In de golftaal worden veel vogels aangehaald. En andere dieren. Want zolang je nog niet alleen vertrouwd op de golfbaan mag lopen, krijg je een golfcoach genaamd een mentor en mag je jezelf een rabbit noemen. En dat is wel een goede naam; in het begin wil je recht op de hole af maar schiet je als een konijn kris kras over de baan met je bal. Gelukkig zijn er meer
konijntjes en speciaal voor hun zijn er wedstrijden. Dat heet dan een rabbit wedstrijd. En die wedstrijd vond zaterdag plaats en deze rabbit deed mee. Tijdens de wedstrijd verraste ik mijn mentor en vooral mezelf door een zogenaamde birdie te slaan. Kortgezegd kwam het erop neer dat mijn bal op een baan van 110 meter in twee slagen in de hole terecht kwam. Ik had nog een goede slag (een PAR) en verder was mijn scorekaart behoorlijk … golvend zal ik maar zeggen. Helemaal zoals dat ook hoort bij een golvende rabbit. Ja ik deed mijn konijnennaam vandaag eer aan. Mijn teamgenoot Wijndelt sloeg ook een birdie en was constanter in zijn goede spel wat hem de derde prijs opleverde. Thuis heb ik alles in geuren en kleuren verteld. Vooral het verhaal over de birdie sloeg aan: onze poes wil nu ook op golfles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten