Gespot (26.08.2008)

Vervolg op het vorige bericht want ook op de rest van mijn wandeling werd ik op mijn wenken bediend. Ik zat er net over te denken dat ik zo veel zin had in het vervolg van de vogelcursus binnenkort en tegelijk vond ik me ook een minder goede vogelaar; wel met een ipod lopen maar zonder verrekijker. Dat kan natuurlijk niet. En net dat ik dat heb gedacht zie ik voor het eerst een echtpaar putters oftwel distelvinkjes langs de waterkant aan de zwette. Wat een schitterende vogeltjes met hun felle kleuren geel, zwart en wit en rood. En dat vlak voor mijn neus. Thuis heb ik snel melding gemaakt van mijn waarneming en de vogelgids van Hans Dorrestijn erop nageslagen. Want heel blij worden van vogeltjes is leuk maar met de gortdroge humor en aanstekelijke teksten van vogelaar Hans Dorrestijn is het helemaal genieten. Daar wordt een mens echt vrolijk van. En flink melig ook trouwens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten