Oorverdovende film (18.02.2009)

En nu zeg ik het nog aardig. De film Slumdog Millionaire. De film met vier oscarnominaties gaat uit de sloppenwijken van India die het schopt tot miljonair.
Deze feel good film deed mij helemaal niet good feelen. De geluidseffecten van deze film waren zo dik aangezet en intens dat ik continu met mijn vingers in de oren zat en misselijk werd van de herrie. Ik waande me eerder in een slechte discotheek dan in de bioscoop. In de pauze heb ik gevraagd of het geluid wat zachter kon. Wat zeg je? Kan het geluid wat zachter, schreeuwde ik tegen twee beschadigde trommelvliezen. Ze hadden me dus niet gehoord. En zo kwam ik na de pauze vingers tekort, vingers voor in mijn oren en voor in mijn keel want het geluid en de negatieve beelden kwamen me de keel uit. En zo kwam ik geradbraakt uit de film. Achteraf bleek dat de film op het voorgeschreven volume is gedraaid. Weten we dat ook weer. Een miljoen winnen is nog tot daar aan toe. Maar een Oscar voor deze film, feelt voor mij niet good.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten