Leeuwarden zingt (27 juni 2009)

In een volgend leven wens ik te stralen in een opera. Als zangeres en diva. Om zo iemand te zijn als Anna Netrebko. Mmm. Mieke Bouwens heeft dit vast goed aangevoeld toen ze me een paar weken geleden vroeg om een van de voorzangers te zijn bij Leeuwarden Zingt. Deze kans kon ik natuurlijk niet laten schieten. Tegelijk vond ik het ook spannend: mijn grootse operadromen zijn er dan wel en mijn liefde voor muziek maar intussen ben ik niet bepaald gezegend met een gouden stem. Om het nog maar positief te zeggen. En o schrik: gisteren bleken zo'n beetje alle voorzangers lid te zijn van zangkoren. Ik mocht aanschuiven bij de mensen van koor genaamd It Soatsje. Dat klonk al weer bemoedigend. Na een hapje en een drankje en de briefing togen wij vanuit De Harmonie naar het podium bij de Oldehove. Om eerste te swingen op de muziek van de band. Daarna was het tijd om als voorzangers op het podium sfeer te maken en voor te zingen uit het tekstboekje waaruit het publiek ook uit volle borst meezong. Het werd een knallende superavond. Een avond met een gouden randje in een zwoele nacht. Met vleugeltjes fietste ik naar huis. En mijn muziekwensen zijn na vannacht veranderd; niks geen moeilijke dingen met opera’s! Ik wens dat er volgend jaar weer een Leeuwarden Zingt is en dat ik dan weer mee mag en kan doen !

Kom in de stemming met de filmpjes op de site.

1 opmerking:

  1. Lieve Marit, Ik lees jouw tekst over Lwd zingt nu pas tot mijn schande.
    Leuk en aardig van je!
    Lieve groet en tot snel weer een keer
    Mieke Bouwens

    BeantwoordenVerwijderen