Inspirerend zijn (14 juli 2009)

Van Ralph van Leeuwen kreeg ik deze keer de nieuwsbrief van Venwoude. Ik vind zijn tekst over inspirerend zijn heel ... inspirerend. En daarom neem ik met zijn goedkeuring zijn hier over. En Ralph wens ik veel succes én plezier in zijn nieuwe functie. En dat gaat zeker lukken !

Lieve mens,

Ik wil me graag even voorstellen. Vorige keer mocht ik al mijn bijdrage leveren aan deze nieuwsbrief door dit stukje te schrijven en de reeds geschreven stukjes te redigeren. Dank jullie wel voor alle positieve reacties op dit begin van een nieuw elan aan de nieuwsbrief die samen met Jolijn Olthuis en de bijdrage van de trainers tot stand is gekomen. De komende tijd mag je daar meer van gaan verwachten.

Floep..
Mijn naam is Ralph. Sinds 1 april ben ik de uitdaging aangegaan om op Venwoude een nieuwe functie te gaan bekleden: marketingmanager. Na 19 jaar bedrijfsleven toch een hele stap om in deze branche/organisatie te gaan werken. Bij het afscheid van mijn oude werk zei mijn directeur: "goh, Ralph, dat is toch wel wat anders, commercie of spirtualiteit". Waarop ik antwoordde: "volgens mij gaat het over hetzelfde. Het gaat allebei over inspirerend zijn." Het floepte er zomaar uit. Waar kwam dat vandaan?

Inspirerend zijn
Tja, inspirerend zijn. Inspirerend over wat? Inspirerend of inspiratie staat voor "uitdrukking van de geest". De geest wil zich uitdrukken. Dieper dan dat kun je niet gaan. Hm, volgens mij vraagt dat volledige authenticiteit. Zuiver en integer zijn. En de geest is gelijk aan "het product". Althans, dat is waar ik op uitkom. Als je inspirerend bent dan kun je je op dat moment niet anders uitdrukken dan dat. Dat is het meest zuivere wat je op dat moment kunt zijn. En dat wil zich dan uitdrukken. Dat kun je niet bedenken. Dat IS zo.

Bijdrage
Venwoude vraagt van mij meer dan ooit te gaan staan voor een product. De geest van Venwoude. Inspirerend zijn. Mezelf zuiver uit te drukken. Alleen de geest beslaat niet alleen mijzelf. Het beslaat een heel centrum met alle mensen die daar werken en wonen. En alle mensen die zorgen dat Venwoude een rol mag spelen in de wereld van persoonlijke ontwikkeling: de klanten. Dat maakt een centrum dat zich uit wil drukken in deze wereld. En daarmee een bijdrage is aan dat wat de wereld wil zijn: één geheel.

Mijn Missie
Dat samenspel, de uitdaging om dat samen tot de hoogste kwaliteit te krijgen is waar ik voor sta. Jij als klant krijgt de hoogste kwaliteit en Venwoude krijgt de beste klant die het zich mag wensen. Mijn missie is dat Venwoude een belangrijke rol mag en kan blijven spelen in de wereld van persoonlijke ontwikkeling.

Contact.. met jou
En dat kan ik niet alleen. Ook al zo'n uitdaging... ik hoop graag enthousiaste mensen te gaan ontmoeten die mee willen denken en helpen dit samen te gaan doen. Dat mag van alles zijn. Je mag me mailen, bellen of aanspreken. Om te mailen druk je onderaan de nieuwsbrief op mijn naam.

De uitdrukking van de geest van Venwoude kan zich soms beperkt uitdrukken. Dat weerhoudt ons niet om dat toch te doen. Deze nieuwsbrief is weer zo´n uitdrukking van ons rijke scala en trainingen en activiteiten.

Ik wens je veel leesplezier. En graag tot ziens op Venwoude.

Ralph van Leeuwen
Marketingmanager Venwoude
www.venwoude.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten