Zwaaien naar Bartje (3.12.2008)

De laatste tijd ben ik voor mijn werk regelmatig in Assen. Ik ben er blij mee. Mijn werk is daar erg leuk en inspirerend. En mijn opdrachtgever en klanten ook trouwens. En ik ben ook blij dat het dichtbij mijn oorsprong is: Drenthe. Ik voel me verbonden. Terug naar huis rijd ik dan even langs het beeld van Bartje bij het Gemeentehuis in Assen. En dan zwaai ik even naar het kind en de romanfiguur waar ik zo veel in herken. Bartje. Kind van de verwondering. Met oog voor kleine dingen. Liefhebber van de natuur. Waarnemer. Pleaser. Overlever. Onderzoeker. Psycholoogje. Levensgenieter.

Er is trouwens wel iets wat Bartje en ik helemaal niet delen: zijn afkeer voor bruine bonen. Ik eet juist wel graag bruine bonen. Vooral als mijn moeder ze heeft klaargemaakt op zaterdag.

Dag Bartje. Dag Assen. Graag tot een volgende keer ! En eerst eens even weer bij mijn moeder bruine bonen eten. Ik doe haar de groeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten